Information

Our Passion Sent With Love

 

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Netflora
Företagsvägen 3, 238 37 Oxie

Organisationsnummer: 920726-xxxx
Telefonnummer: 040 – 30 30 10
E-postadress: info@netflora.se

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
  • PayPal
    Vi jobbar på att kunna erbjuda betalning genom PayPal.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande snabba leveransmetoder:

  • Standardleverans
    Vi erbjuder frakt genom vår fraktpartner BudBee. Leveransmöjlighet kommer att kunna beräknas i kassan när postnummer fylls i. För tillfället stödjer BudBee endast frakt i större städer. 

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 30 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Vid byten betalas frakten på nytt.

Returer skickas till:
Netflora
Företagsvägen 3, 238 37 Oxie

14 dagars öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt via nätet. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”. Om du vill utöva ångerrätt ska du meddela Netflora innan fristen för ångerrätt gått ut för att få en returfraktsedel. Har du frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

/ Team Netflora